Dette gør-det-helt-selv-kursus må kun benyttes af Duelighedsklubbens medlemmer
VHF / SRC certifikatuddannelsen

 

 

HOVSA!
Du har svaret forkert på opgaven.
Læs lektien grundigt, og prøv igen.

Modtagelse af DSC kald.
Når du modtager et DSC kald på din radio, så vil den afgive en tone, og du kan se hvem der kalder dig, kaldets kategori,
     samt hvilken kanal der er valgt til afvikling af selve korrespondancen.
Når det gælder Distress og Urgency, så skal du ikke kvittere med DSC, men i stedet gå på kanal 16 og kvittere efter
     de gældende VHF regler
Er det et Safety call skal der aldrig kvitteres
Kun hvis det er et Routine call skal du kvittere med DSC - du skal afsende en såkaldt DSC Acknowledge.
Når du kvitterer for kaldet, vil din radio automatisk gå på den arbejdskanal som den kaldende har valgt, og samtalen kan begynde
Lige som ved et VHF kald mellem to skibe, er det stadig den kaldte station der har den endelige afgørelse for valg af arbejdskanal.
     Dette gælder ikke kald fra en kystradiostation, hvor kystradioen bestemmer hvilken kanal der skal samtales på.
Hvis du ikke kan acceptere den valgte kanal, skal du undlade at kvittere, og i stedet foretage et nyt kald til den der kalder
Når kvittering er sket og der er skiftet til en arbejdskanal, indledes samtalen af den kaldende station, som nævner den kaldte
     stations skibsnavn og MMSI nr. efterfulgt af sit eget skibsnavn og MMSI nr.

Når du har læst på lektien har vi lige et par spørgsmål


2013 by Duelighedsklubben, redaktionen@duelighed.dk